Londen baby - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Rens Jonker - WaarBenJij.nu Londen baby - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Rens Jonker - WaarBenJij.nu

Londen baby

Door: Rens

Blijf op de hoogte en volg Rens

25 Februari 2015 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Het is alweer even geleden sinds ik voor het laatst een verhaal geschreven. Sinds mijn laatste verhaal heb ik niet zo heel veel meegemaakt. Tot nu toe ben ik door de week op maandag, donderdag en vrijdag druk met school, terwijl dinsdag en woensdag dagen zijn die ik gebruik om dingen te regelen, zoals boodschappen en werk aan projecten. Zaterdag en zondag zijn meer de dagen waar ik leuke dingen doe. Zo ben ik vorige week zaterdag met Melissa naar Londen geweest.

Zaterdagochtend hadden we vroeg bij het treinstation afgesproken waar we nog kaartjes moesten kopen en om tien uur zaten we dan eindelijk in de trein naar Londen. Vanaf Cambridge is het iets meer dan een uurtje naar Londen Liverpoolstreet waar we uitstapte en direct in de metro stapte naar Covent Garden. Eenmaal daar hebben we in de buurt rondgelopen en bij verschillende winkeltjes binnen geweest. Op deze manier liepen we richting de buurt van Leicester square waar allemaal theaters en bioscopen zitten, maar ook M&M-world. Wat moet je bij M&M-world voorstellen, nou heel simpel een grote winkel helemaal in het teken van M&M’s. Het was echt niet te geloven wat ze allemaal hadden van T-shirts tot koffiemokken en van knuffel M&M’s tot hele kunstwerken van M&M’s. Wat toch wel het meeste opviel waren de M&M muren waar muren helemaal vol hingen met kokers gevuld met M&M’s, die je kon legen in een zakje en daarmee je eigen zakje M&M’s kon maken. Na een klein half uurtje onze ogen te hebben uitgekeken liepen we naar de metro om naar de Big Ben te gaan. Bij het Westminster station aangekomen besloten we eerst naar Westminster Abbey te lopen. Na een poosje rondlopen zijn we richting de Big Ben en House of Parliament gelopen en daar de Theems overgestoken naar de andere kant en zo langs het Londen Eye weer terug naar de overkant. Vanaf daar pakte we weer de metro om nu naar Oxford Circus en Piccadilly circus te gaan. Het was inmiddels al redelijk aan het eind van de middag aan het worden en begonnen de benen pijn te doen van al het lopen en dus besloten we na een uurtje of twee nog rond gelopen te hebben om rond half zeven de metro terug naar het treinstation te nemen en om zeven uur zaten we in de trein terug naar Cambridge. Het was dus al met al een geslaagde dag.

Ook afgelopen week beleefde ik niet heel veel. Op woensdag was het zulk lekker weer dat ik besloot lekker even de stad in te lopen en op de heenweg langs the Leys te lopen. The Leys is de kostschool van Cambridge en dat was ook wel te merken toen ik een rondje over het terrein maakte. Met onder andere een sportveld inclusief hockeyveld, volledig omheind met hekken van minimaal drie meter hoog en bordjes met allerlei regels voor veldbetreders.

Zaterdag ben ik alleen op pad gegaan naar Girton college. Dit is onderdeel van de University of Cambridge, maar ligt niet zoals de meeste faculteiten in het centrum maar helemaal aan de rand van de stad boven op een heuvel. Zoals ik hier bijna alles met de benenwagen doe heb ik gisteren ook de loopschoenen aangedaan en ben ik erheen gelopen. De wandeling zelf duurde al ongeveer een uur en een kwartier en was dus heuvel op dus toen ik aankwam waren de beentjes het al een beetje zat. Girton college viel totaal niet tegen. Het hele college is gemaakt van een rode steen en was met de zon erop, die gister voluit scheen, echt heel erg mooi. Helaas was er niet veel voor mij toegankelijk maar op het complex was er genoeg te zien en dus kon ik mezelf prima een uurtje vermaken om vervolgens de hele wandeling terug te maken. Op de terugweg stopte ik nog bij Castle Hill waar je een mooi uitzicht hebt over de stad. Uiteindelijk was ik weer rond vijf uur helemaal gesloopt thuis.

Voor komende weken ben ik weer wat kleine tripjes aan het plannen naar onder andere Oxford, dus dan hoop ik jullie weer wat te kunnen vertellen.

Tot snel

  • 28 Februari 2015 - 18:36

    Willemien:

    tjee Rens, je loopt heel wat af zeg, maar daardoor heb je ook al veel gezien. X mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rens

Actief sinds 02 Aug. 2010
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 43107

Voorgaande reizen:

15 Juni 2015 - 22 December 2015

Afstuderen in Australië

29 Januari 2015 - 14 Mei 2015

Studeren in Cambridge

08 Mei 2013 - 24 Juli 2013

Backpacken in AUS en USA

04 Augustus 2010 - 06 Februari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: