Het beste gaat nu komen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rens Jonker - WaarBenJij.nu Het beste gaat nu komen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rens Jonker - WaarBenJij.nu

Het beste gaat nu komen

Door: Rens

Blijf op de hoogte en volg Rens

12 November 2015 | Australië, Sydney

Het is alweer enige tijd geleden sinds ik voor het laatst schreef en dat heeft een reden. Er is namelijk niet zo heel veel gebeurd de laatste weken dus dan heb ik niet zo heel veel te vertellen, maar ik zal nog even een kort verhaaltje maken voor het echt leuk hier gaat worden. Zaterdag komen namelijk papa mama en Janneke eindelijk hierheen en eerlijk gezegd ik kan haast niet meer wachten om ze weer te zien. Sinds eind januari tot nu ben ik constant met hier en daar een paar weken uitzondering van huis geweest en heb ik iedereen moeten missen, maar nu komen zij hierheen en daar ben ik maar wat blij mee. Het betekent ook dat ik nog een week of zes heb voor ik ook weer naar huis komen en wat gaat de tijd toch hard weer. Gelukkig gaat mijn scriptie ook erg hard en ben ik bijna klaar met het schrijven ervan. Verder heb ik afgelopen maand hard gewerkt aan verschillende projecten bij de bedrijven en heb ik voor op en neer gependeld tussen Botany, waar Fracht zit, en Caringbah waar Bowen's (het bedrijf dat is overgenomen) zit. Het harde werk heeft zich uitbetaald en zijn verschillende projecten in gebruik genomen terwijl overige activiteiten ook in de afrondende fase zitten. De deadline van 11 december moet een eitje worden.

Zoals ik zei heb ik sinds de laatste keer niet verschrikkelijk veel meer mee gemaakt. In het weekend na het lange weekend ben ik weer de zee op geweest voor de walvissen. Dit keer was de zee kalm, scheen de zon en dus moest dit hem worden. Nu had ik de week ervoor een hele school walvissen gezien en was de nieuwigheid er wel vanaf, maar toen de eerste zich na een half uurtje op zee liet zien was het toch wel weer erg leuk. Door de kalme zee waren de walvissen wat rustig en zwommen ze vooral rustig rond, waar ze in ruiger water het leuker vinden om uit het water te springen. Na verschillende walvissen, wat vaak moeder met dochter of zoon was en heel af en toe een mannetje die ze begeleidde door de drukkere wateren zoals bij Sydney. Echt veel actie kregen we niet qua springen of vinnen die uit het water kwamen maar toch was het leuk ze te zien en dat ze wat rustiger waren vond ik niet erg aangezien ze vorige week al wat actiever waren.

De weekenden daarna waren een stuk rustiger, vaak omdat het lekker weer was ging ik naar het strand of naar Centennial park. Centennial park is trouwens ook een hele leuke plek, wat feitelijk een groot park is met allemaal vijvertjes en stukjes bos net buiten de stad. Ideaal om dus lekker even uit de drukte van de stad weg te komen zonder overlopen te worden door (spleetogige) toeristen, want de weinige mensen die hier komen zijn locals en dus is de kans klein dat je op een foto komt te staan die met een iPad is genomen. Mam ik zal je bij deze alvast waarschuwen als je foto's gaat maken met je iPad dan ken ik je niet meer hoor en dat is niet om flauw te doen, maar iPad toeristen zijn echt het meest irritante volk dat hier rondloopt. Voor de een of andere reden vinden dat soort mensen het nodig om dat ding voor mijn neus in de hoogte te houden en omdat het vaak niet zulke hele grote mensen zijn komt dat ding dus op ooghoogte te hangen of iets hoger maar omdat de klote dingen in een hoes zitten hangt de flap er nog onder. Je raad wel waar dit heen gaat, ik zie nooit geen donder als ik in de stad loop en bots overal tegenop omdat ik het niet zie aankomen. Dus mocht je op vakantie gaan en dit hebben gelezen doe je medemens een plezier en smijt die iPad weg en koop een telefoon of nog beter een camera.

Goed dat was even mijn klaagzang van deze week, nu terug naar de orde van de dag. Vorige weekend ben ik naar Melbourne geweest, want ik had het te warm en wilde afkoelen in de regen, Tjitske.... Maar echt serieus het was dus zomers warm in Sydney toen ik vrijdagavond wegging, met lekker 28 graden en bij aankomst in Melbourne was het nog 15 graden brr koud dus. Ik ging naar Melbourne om Nyomi en Carla op te zoeken. Nyomi stond op dat moment op springen en was op zondag uitgerekend. Wie niet weet wie dit zijn, lees de verhalen van vijf jaar geleden nog maar eens dan ben je up to date, ik ken hen van mijn tweede keer dat ik hier was. Na het ontbijt zaterdag zouden we rustig aan een paar mooie plekjes in de regio van Melbourne gaan opzoeken. Ze wonen zelf in het wijngebied van de stad, Yarra Valley. Daar zijn we in een aantal bossen geweest en bij een paar uitzichtpuntjes over de stad gedurende de dag en 's avonds een BBQ bij vrienden van hen. Zondags was het weer totaal omgedraaid en was de regen en kou vertrokken en plaatsgemaakt voor zon en warmte, ja ik heb ook geen idee hoe dat kan ik denk dat het de enige dag van het jaar is. Na een fiets tochtje, met honden gespeeld te hebben en naar nog een uitzichtpunt te zijn geweest moest ik helaas weer naar huis en zat het weekend er weer op.

Ik kan je nu al vertellen dat aankomend weekend dus helemaal top gaat worden. Zaterdagavond rond negen uur landt iedereen in Sydney. Papa en mama zullen bij een collega van papa in de stad blijven en ik neem Janneke lekker mee naar mijn huisje. Zondags is het hopelijk een beetje goed weer om de toerist uit te hangen in de stad en dan zal ik snel weer een verhaal maken over de belevenissen die ik met hun ga beleven.

Groetjes,

Rens


  • 13 November 2015 - 09:24

    Cobi:

    Ha Rens
    Gelukkig schiet je scriptie op dus dan kan je lekker genieten als Janneke en je Pa en Ma er zijn.
    dat heb je verdiend na zo''n lange tijd

    groetjes
    Cobi

  • 29 Maart 2016 - 20:45

    Willemien:

    Goed verhaal hoor, leuk van die walvissen en gelukkig heb ik geen foto's met mn iPad gemaakt! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Afstuderen in Australië

Ik ga aftsuderen in Sydney bij Fracht Australia

Recente Reisverslagen:

07 December 2015

Als vroeger

12 November 2015

Het beste gaat nu komen

07 Oktober 2015

Omslaan

20 September 2015

Een andere wereld

03 September 2015

Klaar voor de start
Rens

Actief sinds 02 Aug. 2010
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 43138

Voorgaande reizen:

15 Juni 2015 - 22 December 2015

Afstuderen in Australië

29 Januari 2015 - 14 Mei 2015

Studeren in Cambridge

08 Mei 2013 - 24 Juli 2013

Backpacken in AUS en USA

04 Augustus 2010 - 06 Februari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: