Klaar voor de start - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rens Jonker - WaarBenJij.nu Klaar voor de start - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rens Jonker - WaarBenJij.nu

Klaar voor de start

Door: Rens

Blijf op de hoogte en volg Rens

03 September 2015 | Australië, Sydney

Yes eindelijk is het zo ver. Mijn project kan echt gaan beginnen. Gister is er eindelijk na vele maanden vertraging een deal getekend voor de overname en kan ik dus echt eindelijk verder met mijn werk. Aankomende periode ben ik meer op pad en drukker met activiteiten voor de bedrijven bezig. De timing is eigenlijk perfect want de eerste concept versie van mijn thesis voorstel heb ik gisteren ingeleverd en dus hoef ik me daar voorlopig geen zorgen over te maken, sterker nog ik loop zo ver voor op mijn eigen planning voor dat werk dat ik een maand lang me er niet mee bezig hoef te houden, op eventuele aanpassingen van feedback na. Interessante tijden gaan dus aanbreken voor mij waar ik hopelijk veel kan leren voor later.

Sinds de laatste keer dat ik schreef is er een hele belangrijke dag geweest, mijn verjaardag. Het was voor de tweede keer dat ik niet thuis was met mijn eigen verjaardag, de vorige keer was vijf jaar geleden toen ik in de outback was en het daar vierde. Helaas was een ding zeker en dat was dat ik dit keer niet in de outback zou zijn en niet vrij zou zijn. Ik had heel lief al eerder in de week een pakketje via de post ontvangen vanuit Nederland, die ik 's ochtends heb open gemaakt. Het beste cadeautje was echter het nieuws dat papa, mama en Janneke 14 november hierheen komen en mij eerste kerstdag mee naar huis nemen en ik kan niet wachten tot ze hier zijn. Na een typische vrijdag werk had ik afgesproken in de stad met Filippo, Italiaan die ik een paar weken geleden had ontmoet en verder iedereen afzegde die ik had uitgenodigd, om een hapje te eten en daarna nog een drankje te doen in Newtown. Het was dus niet echt een verjaardag voor mij, maar de lieve cadeautjes en het mooie nieuws maakte er toch wel een speciale dag van.

Die zaterdag had ik besloten mezelf mee te nemen naar de Blue Mountains om eens een lekker stukkie te lopen en nieuwe dingen te zien. Nou stukkie lopen werd wel wat meer, om elf uur stond ik aan de voet van de drie gezusters, ja pap je zussen zijn er nog steeds hier dus heb mijn tantes ook weer een keer gezien. Tegen half vijf was ik weer terug in Katoomba en voelde ik mijn benen nauwelijks meer, ik was kapot maar voldaan en dus pakte ik om vijf uur de trein terug naar de stad waar ik lekker mezelf op een stukkie vlees trakteerde en 's avonds naar het vuurwerk ging dat ze speciaal voor mijn verjaardag afstaken, wel een dagje te laat maar dat vergeef ik de organisatie wel. Het prachtige winterweer van zaterdag (27 graden en zon) werd zondag ingewisseld voor echt winterweer (regen heel veel regen dat tot dinsdag duurde, op maandag viel er in een tijdsbestek van enkele uren bijna 100mm bij mij thuis en delen van staat kregen hier en daar wel 300mm te verduren) en dus ging ik zondags heel even naar de stad om naar Barangaroo te gaan, dat net nieuw geopend was en toch wel erg benieuwd was hoe het was geworden.

Afgelopen weekend lastte ik een lekker lui weekendje in met op zaterdag een snel tripje naar de stad om nieuwe schoenen te kopen en daarna naar Watson's Bay om daar van het mooie weer te genieten. 's Avonds haalde Maurijn en ik mijn verjaardag diner in en zondags bleef ik lekker in Coogee aan het strand met een boekje in de zon, ook niet verkeerd hoor.

Jullie horen snel weer van me.

Groetjes,

Rens

  • 05 September 2015 - 23:22

    Willemien :

    leuk hoor de je je tantes weer hebt gezien! We zien er nasr uit om te komen X mama

  • 05 September 2015 - 23:34

    Aadplaat@hotmail.com:

    Het is net zo bijzonder voor jou als voor ons dat je niet op je verjaardag thuis bent. Fijn om te lezen dat je toch zelf wat van je verjaardag gemaakt heb en ook dat je nu eindelijk met je opdracht kan beginnen. Kijken er naar uit om samen met Janneke je te komen opzoeken. Xx Papa ps gelukkig zijn mijn zusters er nog steeds

  • 08 September 2015 - 17:42

    Maaike:

    Het is maar goed dat je zelf maar twee zusters hebt anders hadden wij daar zeker gestaan!!

  • 15 September 2015 - 16:37

    Cobi:

    Sorry had nog geen tijd gehad om het te lezen, maar het is weer een mooi verhaal.
    wel fijn dat je o.a. mij (als berg) ook nog heb gezien , heb je zakgeld van me gehad ha ha
    wat een gezellig vooruitzicht dat je Pa, Ma en Janneke 14 november naar je toe komen.
    wij zijn dan net terug van rondreis Vietnam is ook een heerlijk vooruitzicht.
    bey bey

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Afstuderen in Australië

Ik ga aftsuderen in Sydney bij Fracht Australia

Recente Reisverslagen:

07 December 2015

Als vroeger

12 November 2015

Het beste gaat nu komen

07 Oktober 2015

Omslaan

20 September 2015

Een andere wereld

03 September 2015

Klaar voor de start
Rens

Actief sinds 02 Aug. 2010
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 43141

Voorgaande reizen:

15 Juni 2015 - 22 December 2015

Afstuderen in Australië

29 Januari 2015 - 14 Mei 2015

Studeren in Cambridge

08 Mei 2013 - 24 Juli 2013

Backpacken in AUS en USA

04 Augustus 2010 - 06 Februari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: