Het nieuws - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rens Jonker - WaarBenJij.nu Het nieuws - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rens Jonker - WaarBenJij.nu

Het nieuws

Door: rensjonker

Blijf op de hoogte en volg Rens

16 Januari 2011 | Australië, Sydney

Op het moment dat ik dit schrijf is het hier in Sydney maar weer eens strak helder mooi weer met een dikke 30 graden. Terwijl een kleine 1000 kilometer te noorden van mij de meest afschuwelijke dingen zijn gebeurd de afgelopen week. Als ik door de week thuis kom na werk en de televisie aan zet zie ik het volgende. Het nieuws is het enige dat op het moment wordt uitgezonden en dat gaat als volgt. Goodevening… en vervolgens wordt gedeprimeerd met hartverscheurende beelden. Zo was er een jongetje die net alles door de overstromingen was verloren en dan vervolgens al zijn spaargeld, maarliefst 12 AUD, aan het goede doel geeft en dat staat dan zijn vader jankend voor de camera te vertellen. Een ander jochie had mijn zijn familie vastgezeten in een auto. Op het moment dat de mensen uit de auto worden gered schiet de auto weg met nog een jongetje erin, die op het laatste moment zijn jongere broertje in de handen van de reddingsmedewerker duwde. Zo zijn er nog veel meer verhalen en als je dat allemaal ziet op het nieuws wordt je daar wel even stil van. De overstromingen zijn gelukkig nu weg, maar de straten staat nog wel blank en er wacht een lang proces om alles weer op te bouwen dat verloren is gegaan.

Maar goed dat even terzijde gebeurde hier natuurlijk nog genoeg deze week. Waar ik afgelopen weken een soort van hotel was heeft nu ineens iedereen me weer verlaten. Het begon met Tjits vorige week, die naar Cairns vloog, vervolgens was het de beurt aan papa en mama op woensdag. Op dinsdag kreeg ik ineens van mijn baas te horen dat ik woensdags vrij mocht nemen om de laatste dag nog met papa en mama door te brengen. Dat was heel lief van haar en papa en mama ware daar ook wel blij mee. ’s Ochtends wist ik al dat het vluchten zou worden, omdat er ingepakt moest worden. Er moesten van allerlei spullen van Tjits mee en ik had ook het een en ander, gevolg stress bij mama. Nou zal ik even uitleggen hoe het inpakken van een koffer gaat bij ons thuis. Wij geven aan wat erin moet en mama gooit het er dat in, gewoon weg omdat zij dat nou eenmaal goed kan. Papa had één ding om in te pakken en dat was zijn rugtas. Het stressen viel aanvankelijk nog best mee, koffers waren best snel ingepakt en alles leek van een leien dakje te gaan. Hup in de auto en naar het vliegveld. Op het vliegveld moesten we de huurauto nog ff inleveren, geen probleem toch. Nou wel dus hoor. De auto moest volgetankt worden ingeleverd. Was papa even vergeten toen we het vliegveld op reden. Stresmoment nummer 1 voor gast. Gelukkig kent deze jongen de buurt bij het vliegveld op zijn duimpje, omdat ik daar in de buurt werk en dus veel rondrijd. Dus ging de RensRens aan stuurde ik pap richting het eerste tankstation dat ik wist. Stressmoment nummer 2 was bij het inchecken van de bagage. Tjits had de twee nog gewaarschuwd dat hier de handbagage ook nog wel eens wordt gewogen, nee joh dat komt wel goed het antwoord. Ahum niet dus hè. De koffers waren goed, maar de handbagage was twee maal het toegestane gewicht. Hup koffers weer open links en rechts wat erbij en eruit en Rens werd wegstuurt met papa’s rugtas, want die was zowaar nog zwaarder dan het trolleykoffertje. Uiteindelijk was alles goed, maar toen mama eens goed naar papa’s tas keek werd haar stressgehalte meteen weer omhoog geholpen. Na alles uitgeladen te hebben uit die tas bleek waarom mama altijd inpakt. Nou ja goed nog een kopje koffie en toen afscheid nemen. Het bleek voor hun het begin van een hectische vlucht naar huis, lekker in de sfeer van het inchecken.

Voor mij komt het einde ook angstig dichtbij en dus begin ik ook met de eerste dingen te doen voor mijn vertrek. Zo ben ik zaterdags gaan shoppen voor de familie. Stop 1 , Paddy’s Market middenin China Town. Wat moet je daar bij vorstellen. Neem een grote grijze hal stop die vol met stalletjes vol met zoveel rotzooi als je kan voorstellen echt iets voor mama en Maaike, maar niet echt voor mij. Maargoed ik moest toch ergens beginnen en dus wat rondlopen. Natuurlijk kon ik helemaal niets vinden, omdat er alleen maar rommel en hele gave zonnebrillen worden verkocht. Je raadt het al toen ik buiten stond was ik de meest geweldige zonnebril ter wereld rijker, maar dat was het dan ook wel. Aan het einde van de middag was ik dan toch geslaagd voor al mijn inkopen en dus wilde ik nog iets toeristisch gaan doen. Nou heb ik Sydney onderhand wel bijna helemaal gezien. Ik was alleen nog niet op de ferry naar Olympic Park geweest, dus dat doen. Nou ben ik niet helemaal meer gewent om toerist te zijn en dus was ik mijn fototoestel vergeten. Jammer, dan maar lekker genieten van het uitzichten.

Zondags bestond uit het uitzoeken van voor mijn terugkeer, maar ik werd al snel afgeleid door iets dat volgende week op het programma staat. Eindelijk is het dan zover, want volgende week zit ik op zondagavond op Centre Court bij de Australian Open. De wedstrijden zijn bekend en Rensje gaat met Nyomi naar de achtste finale en dus heb ik even uitgezocht naar welke wedstrijden we mogelijk gaan. Voor de mannen zijn de volgende opties het meest waarschijnlijk:
Nadal(1)-Isner(20)
Youzhny(10)-Ferrer(7)
Soderling(4)-Tsonga(13)
Del Potro/Bagdathis(21)-Murray(5)
Berdych(6)-Verdasco(9)
Ljubicic(17)/Almagro(14)-Djokovic(3)
Roddick(8 )-Monfis(12)
Fish(16)-Federer(2)
Ik zal volgende week naar jullie zwaaien. Zet de tv dus maar aan volgende week zondag vanaf 9.00 ’s ochtends jullie tijd aan.

  • 16 Januari 2011 - 11:24

    Jouke:

    Rens bedankt voor je mooie verhaal en de gastvrijheid van afgelopen weken. Inmiddels terug in ons koude kikkerlandje moeten we vooral wennen aan de temp. Met de koffers en de iets te zware handbagage is het uiteindelijk goed gekomen. Geniet er de laatste weken nog van en vooral van de Australian Open, zal naar je zwaaien op tv.
    X Papa

  • 16 Januari 2011 - 11:56

    Annie:

    Hi.Rens, fijn te horen dat de overstromingen afnemen.Het is niet niks wat daar gebeurd .Gaaf dat je naar de Autralian Open gaat man. Denk niet dat veel Hollanders met jou dat doen.Zal zeker gillen als ik je zie en roepen dat je m'n nevie bent.Lekker genieten die laatste weken van voordat je het in de gaten hebt zit je weer hier. xx

  • 16 Januari 2011 - 13:09

    Maaike:

    Hi Hakkie!!
    Volgens mama die naast mij zitten heb je enorm overdreven met je stress momenten!! maar dat nemen we met een een korreltje zout natuurlijk!
    Nou ik zit hier met mijn lekkere warme uggs aan die echt toppie zitten! die van fem zijn ook helemaal top ze was al boos dat ze ze vrijdag niet aan mocht omdat het hier toen regende. en zelfs die van jor zijn goed! nou helemaal top! Nu papa en mama er weer zijn loopt fem....en nu komt rens bijna he mam ja fem nu komt rens bijna oftewel ze kan niet wachten!
    geniet in melbourne!!
    liefs xx maya

  • 16 Januari 2011 - 15:36

    Cobi:

    Yo Rens
    Geniet nog van de tijd daar en natuurlijk de Australian Open! We gaan kijken of we je zien zitten zwaaien !
    groetjes
    Cobi

  • 17 Januari 2011 - 20:52

    Maaike:

    Lekker borrelen op je werk kan best!! ik heb mijn taaltoets!!!!

  • 17 Januari 2011 - 21:22

    Lucia:

    hoi rens
    heb je toch wel goed gekeken hoe je mam de koffer heeft in gepakt kun je met recht jaloers op zijn zo als zij dat kan.hoop dat het je ook lukt als je terug komt.
    veel plezier bij de tennis wedstrijden wel graag een oranje shirt aan zo dat wij je goed kunnen zien .nog veel gezelligheid en mooi weer voor de laatste weken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Februari 2011

Daar gaat ie weer

30 Januari 2011

Everlasting love

24 Januari 2011

C'mon

16 Januari 2011

Het nieuws

10 Januari 2011

Walzing Mathilda
Rens

Actief sinds 02 Aug. 2010
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 43167

Voorgaande reizen:

15 Juni 2015 - 22 December 2015

Afstuderen in Australië

29 Januari 2015 - 14 Mei 2015

Studeren in Cambridge

08 Mei 2013 - 24 Juli 2013

Backpacken in AUS en USA

04 Augustus 2010 - 06 Februari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: