Daar gaat ie weer - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rens Jonker - WaarBenJij.nu Daar gaat ie weer - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rens Jonker - WaarBenJij.nu

Daar gaat ie weer

Door: rensjonker

Blijf op de hoogte en volg Rens

04 Februari 2011 | Australië, Sydney

Dit is hem dan mijn laatste verslagje vanuit Australië. Het zit er bijna op voor me. Morgen om half vier zeg ik dit land voorlopig weer vaarwel en vlieg ik op weg naar huis met een twee uur durende overstap in Hong Kong dat ik op de heenweg waarschijnlijk al tot meest verschrikklijke vliegveld waar ik ben geweest heb uitgeroepen. Vandaag was mijn laatste werkdag bij Fracht en dat betekende nog een keer vol gas geven.

Eigenlijk ben ik al heel de week bezig met weggaan en eigenlijk gebeurd er niet meer zo veel. Het weer is vooral dat dit land bezig houd terwijl er in het uiterste noorden net een cycloon over het land is gegaan zit ik hier nu al bijna een week in de dampende en onconfortabele hitte. Temperaturen komen niet onder de 28 graden s’ nachts terwijl ze gedurende dag ruimschoots boven de 40 uitkomen. Toppunt hiervan was afgelopen woensdag toen ik om zes uur vlakbij huis langs een grote klok reed die ook de tempertuur aangaf. Om zes uur ’s avonds stond die nog vrolijk op 42 graden!! Dat voelde ik toen ik de trein uitstapte. Na een heerlijk ritje in de airco en dan naar buiten. Als je wilt voorstellen hoe het voelt laat de warme lucht in gezicht komen van de oven als je die open doet om het eten te checken. Je hebt moeite met ademhalen en zonder wind is stilstaan zweten.

Vandaag was mijn laaste werkdagje en dat is toch wel raar na een halfjaar week in week uit. Dat het niet ongemerkt was gebleven bleek aan de taart die was besteld voor me en ook ik had een paar flessen wijn meegenomen om uit te delen aan mijn collega’s en de grote bazen van het bedrijf. Tegen drie uur werd iedereen naar mijn afdeling geroepen voor mijn afscheid en werd de taart aangesneden terwijl de twee bazen me een prachtige echte Australische hoed overhandligden. Het was dan ook raar toen ik aan het einde van de dag van iedereen afscheid moest nemen. Thuis stond nog een klus op me te wachten het inpakken van mijn koffer en mijn kamer schoonmaken.

Na een half jaar iedere week geprobeerd een leuk verhaal te schrijven voor jullie komt daar ook een einde aan. Iedereen die mij gevolg heeft wil ik heel erg bedanken en iedereen die al die lieve en leuke reacties hebben geplaatst nog eens heel erg bedankt. Ik heb de tijd van mijn leven gehad en zal vertrekken met gemengde gevoelens, want papa en mama op schiphol komt nu wel heel dichtbij en daar heb ik nu toch wel zin in terwijl ik dit land en deze stad waarschijnlijk ook heel erg ga missen. Ik kan niet wachten om iedereen na 6 maanden en 2 week of 27 weken of 189 dagen weer te zien.

Nogmaals heel erg bedankt en ik hoop dat jullie van min verhalen genoten hebben.

  • 04 Februari 2011 - 19:51

    Jouke:

    Je verhalen waren in één woord top. Wij kijken er zeker naar uit om je weer te zien.
    Dikke knuffel en tot gauw
    Papa en mama

  • 04 Februari 2011 - 20:17

    Willemien:

    Hi Hakkie,
    het is nu kwart over zeven in de ochtend bij jou op je laatste dag in Sydney. Ik kan nog een keer een reactie plaatsen op je verhaal, die waren allemaal super we hebben er van genoten. Elke maandag weer een nieuw verhaal, ik zal het gaan missen maar vind het ook heerlijk dat je weer thuiskomt. Twee hele goede vlucten naar Hong Kong en Amsterdam, ik hoop dat je geen krijsende kinderen aan boord hebt en ook geen onnodig oponthoud dan zien we je zondagochtend, we zien er nu al naar uit.
    Dikke knuffel X
    mama

  • 11 Februari 2011 - 20:47

    Hanneke:

    Ha Rens,

    Wij hebben met hartstikke veen plezier je verhalen gelezen. Je hebt ons echt mee laten genieten van alles wat je meegemaakt hebt.
    Ik weet dat je inmiddels weer thuis bent, maar wilde deze reactie toch nog even op je reisverslagen plaatsen.

    Nogmaals, het was heerlijk om te lezen.

    Heel veel groeten !!
    van Ons uit Rijssen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Februari 2011

Daar gaat ie weer

30 Januari 2011

Everlasting love

24 Januari 2011

C'mon

16 Januari 2011

Het nieuws

10 Januari 2011

Walzing Mathilda
Rens

Actief sinds 02 Aug. 2010
Verslag gelezen: 523
Totaal aantal bezoekers 43165

Voorgaande reizen:

15 Juni 2015 - 22 December 2015

Afstuderen in Australië

29 Januari 2015 - 14 Mei 2015

Studeren in Cambridge

08 Mei 2013 - 24 Juli 2013

Backpacken in AUS en USA

04 Augustus 2010 - 06 Februari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: