Fantastisch - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rens Jonker - WaarBenJij.nu Fantastisch - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rens Jonker - WaarBenJij.nu

Fantastisch

Door: Rens

Blijf op de hoogte en volg Rens

24 Juni 2013 | Australië, Sydney

De tijd in Australië is omgevlogen. Ruim 6 weken geleden landde ik in Sydney en morgen zit mijn avontuur in Australië er alweer op, maar dan ga ik naar de USA. Ik vertel jullie eerst nog even wat ik allemaal heb gedaan de afgelopen dagen.

Aan het eind van mijn vorige verhaal was ik net een dagje in het regenovergoten Noosa. De tweede dag stond in de planning dat ik naar de Noosa Everglades zou gaan, maar al snel werd duidelijk dat die tour verplaatst werd naar de volgende dag. Het weer was opgeklaard dus besloot ik maar in plaats naar het Noosa National Park te gaan. Het weer was prachtig en dus ging ik na een lange wandeling lekker op het strand in de zon liggen. Het was dus een lekker ontspannen dagje. De volgende dag ging de tour naar de Everglades gelukkig wel door.

Om tien uur precies kwam het busje voorrijden en toen ik de deur opentrok kwam er een zeer sterke geur van WC-eend gemixt met goedkope sherry me tegemoet, jawel zoals ik al had verwacht was de gemiddelde leeftijd van mijn groep waarmee ik de tour ging doen ongeveer 3 keer mijn leeftijd. Na een kort ritje kwamen we aan in Noosaville waar onze boottocht vandaan vertrok. Ondertussen waren al de nodige gesprekken met mij gevoerd want zo vaak zit er een jongen van 21 in deze groep. Het meest grappige gesprek hield ik met Steve. Hij was 45 jaar geleden naar Australië verhuisd vanuit Griekenland, maar toen ik vroeg hoe oud hij was zei hij 33. Heel leuk begon hij vervolgens over zijn kleinkinderen te vertellen en toen ik vroeg of hij trots was op zijn 33e al opa te zijn kwam hij niet meer bij. De tour naar de Noosa Everglades, een groot rivierensysteem dat omgeving heeft met prachtige natuur en bekend is om haar pikzwarte water dat als een soort spiegel werkt, was prachtig en ook deze dag vloog om.

Door het verplaatsen van mijn tour in Noosa kwam ik een dag later in Brisbane aan dan gepland. Nog op dezelfde dag als ik aankwam had ik een rondleiding gepland door Brisbane. Netjes op tijd was ik bij het busstation waar ik werd opgepikt. Na een korte rondleiding door het centrum pikte we nog twee mensen op en reden we met het busje naar een koala opvang waar we rustig konden rondlopen, met de kangoeroes konden knuffelen en de koala’s konden aaien. Vervolgens reden we door naar Mount Coot-tha om de zonsondergang over de stad te kunnen kijken. ’s Avonds heb ik lekker mijn tijd doorgebracht op de southbank in Brisbane om op tijd te gaan slapen, want de volgende dag moest ik al om kwart voor acht met de bus naar de Australian Zoo. Het was een perfect dagje voor een dagje dierentuin zo bleek toen ik wakker werd. Het was heerlijk zonnig maar niet te warm. De dierentuin was mooi en groot aangelegd. De dag vloog om en met name het olifanten voeren was erg leuk, omdat de bezoekers het eten aan de olifanten mocht geven.

De volgende morgen verliet ik Brisbane alweer om naar Byron Bay te gaan. In Byron aangekomen heb ik snel mijn spullen op de kamer gedropt en ben als een haas naar het strand gegaan. Het was namelijk heerlijk weer en dus kon ik snel nog even wat zonnestralen meepakken. De rest van de middag spendeerde ik op het strand genietend van de zon(sondergang). ’s Avonds bij het hostel kwam ik een kamergenoot tegen die aan mij vroeg of ik zin had om bij hem en nog wat mensen te komen zitten en een biertje mee te drinken. Uiteraard was mijn antwoord en dus maakte we er een gezellige avond van die tot in de kleine uurtjes duurde.

De volgende dag was ik verrassend topfit en dus besloot ik met twee mensen van de vorige avond langs het strand naar de vuurtoren van Byron Bay te lopen. Het weer was fantastisch en onderweg zagen we de ene walvis na de andere, echt fantastisch om te zien als ze boven water komen. Na een lange toch en 1000 foto’s kwamen we een aantal uur later weer aan op het strand in Byron waar we de rest van middag doorbrachten. Toen kwam de dag waar ik toch al een tijdje naar uitkeek. Dag 1 van de drie dagen surfen. Om twaalf uur begon mijn les en na de gebruikelijke instructies lagen we een uurtje later in het water. Surfen bleek een hoop moeilijker dan ik had verwacht, maar toch bij de eerste de beste golf stond ik op mijn bord. De dagen daarna waren veel van het zelfde al ging het surfen steeds beter en aan het einde van de derde dag ging het al zo goed dat ik kleine trucjes kon gaan doen en over de golf heen kon sturen. Ik vond het domweg fantastisch om te doen en de foto’s zijn ook goed gelukt. ’s Avonds stond mijn laatste en langste busrit op het programma. Het bleek een ouderwetste marteling te worden, want voor mij zat een beetje gezette man die rook alsof hij een week of 600 niet meer had gedoucht en om mij en de rest van de bus een plezier te doen ging meneer midden in de nacht zijn nummertje 2 naar het toilet brengen, waarna de bus vervolgens twee uur naar poep stonk. Het voelde dan ook als een bevrijding toen ik 13 uur later in Sydney uitstapte.

In Sydney heb ik lekker rustig aangedaan en door de stad gelopen. Op Zaterdag kwam Nyomi met haar vriendje uit Melbourne over voor het weekend. Met hun heb ik zaterdag doorgebracht en ’s avonds ben ik met hen en Maurijn naar het vuurwerk wezen kijken in Darling Harbour. Zondag ben ik met Maurijn langs de kust van Sydney gereden en hebben we lekker rugby gekeken. Morgen om tien uur ’s ochtends vlieg ik naar Los Angeles waar ik drie dagen ben want op 28 juni gaat mijn tour voor drie weken daar van start.

Tot volgende keer

  • 24 Juni 2013 - 19:53

    Cobi:

    Ha Rens
    Dat is zeker snel gegaan je 6 weken Australie, en wat heb je er veel beleefd. Geweldig om dat mee te beleven via je verslagen.
    We wachten in spanning op je Amerikaanse avonturen
    have fun
    Cobi

  • 24 Juni 2013 - 22:03

    Willemien :

    Hi Rens, je bent vast al onderweg naar het vliegveld als ik dit schrijf, maar je hebt weer een super verhaal gemaakt. Maar goed dat ik niet 3x jou leeftijd heb en ook geen wc eend gebruik en sherry al helemaal verschrikkelijk vindt. Een hele goede, lange vlucht naar de States en we wachten vol spanning op je avonturen daar. Dikke X van ons beiden vanuit een zonnig en warm France

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rens

Actief sinds 02 Aug. 2010
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 43150

Voorgaande reizen:

15 Juni 2015 - 22 December 2015

Afstuderen in Australië

29 Januari 2015 - 14 Mei 2015

Studeren in Cambridge

08 Mei 2013 - 24 Juli 2013

Backpacken in AUS en USA

04 Augustus 2010 - 06 Februari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: