Net als in de film - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Rens Jonker - WaarBenJij.nu Net als in de film - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Rens Jonker - WaarBenJij.nu

Net als in de film

Blijf op de hoogte en volg Rens

30 Juni 2013 | Verenigde Staten, Las Vegas

Welcome to the USA. Zo werd ik begroet bij mijn aankomst na een 14 uur durende vlucht van sydney naar los angeles. Een vlucht die lekker snel ging en totaal niet vervelend door de extra beenruimte die mij onverwacht werd aangeboden. Na aankomst moest ik nog 40 minuten met de bus. In de bus keek ik mijn ogen uit, want alles leek wel uit de film te komen. Op de dag van aankomst heb ik lekker rustig aan gedaan door wat rond te lopen door santa monica en over het strand naar Venice Beach. Tegen het eind van de middag had de jet lag toegeslagen en dus lag ik die avond lekker op tijd in bed.

Op de tweede dag had ik wat meer gepland. Na het ontbijt snel de juiste bus zoeken die mij naar Hollywood ging brengen. Een uurtje later stond ik op de beroemde Hollywood boulevard. Met een half open mond van verbazing heb de boulevard van voor naar achter afgelopen kijkend naar de namen die op de sterren stonden. Niet op de hoogte wat er zou gaan gebeuren later die dag op de boulevard ging ik om vijf uur weer naar de bus voor mijn avond activiteit. Ik had kaartjes gekocht voor een honkbal wedstrijd tussen de LA Dodgers en de San Fransisco Giants. Bij het stadion aangekomen zag ik dat ik net de huldiging en ontvangst van een ster voot Jerry Bruckheimer had gemist op de Hollywood boulevard. Nou ja jammer dan. Mijn stoeltje was vrijwel in het dak, maar wel recht achter de pitcher en dus had ik prima zicht. De hele wedstrijd was een hele happening en na 3 uur en een partijwinst, met 4-2, later Stond ik weer buiten. Het was een hele geslaagde dag geworden.

Redelijk moe werd ik de volgende ochtend wakker. Ik besloot niet heel veel te gaan doen aangezien de volgende dag mijn tour zou gaan beginnen. Die dag ben ik nog weer naar Venice Beach gelopen, want dat is echt een leuke plek.

Om 5:00 ging de volgende dag mijn wekker, want ik moest om half acht in een totaal andere wijk zijn en een taxi werd een erg duur grapje dus maar weer met de bus. Netjes op tijd kwam ik aan op mijn verzamelplek waar ik mijn groep ontmoette en mijn tourgids, Scot. Na de gebruikelijke instructies gingen we op pad naar San Diego waar we aan het begin van de middag aankwamen. In San Diego hadden we een rustig programma, want het was heerlijk strandweer en dat is precies waar we de rest van de middag doorbrachten. Al snel werd ik omgedoopt van Rens naar Lorenzo en zo word ik nog genoemd. 's Avonds hebben we lekker biertjes gedronken aangezien het hier wel betaalbaar is en het kwam de sfeer erg ten goede.

De volgende dag hadden we een aantal opties om te gaan doen namelijk naar de San Diego zoo, naar seaworld of een touren door San Diego. Bij het ontbijt bleek het al 30 graden te zijn en dus had niemand echt zin om door een snikhete dierentuin te lopen en seaworld viel ook af, omdat hier de schoolvakanties al zijn begonnen het zaterdag was en 35 graden kortom veel te druk daar. We besloten dus door San Diego te touren. San Diego is een leukere stad dan ik van te voren had gedacht. Hotel del Cornado was erg leuk om te zien en vanaf een berg zagen we de luchthaven waar de film Top Gun met Tom Cruise is.opgenomen. Op de kliffen bij het strand waren we getuigen van een vangst van zieke zeehond door medewerkers van seaworld.

Vandaag ben ik onderweg naar Las Vegas, waar we vandaag en morgen doorbrengen om vervolgens naar de Grand Canyon te rijden.

Tot snel

  • 30 Juni 2013 - 19:30

    Kitte:

    Officieel geel van jaloezie. San Diego is echt fantastisch. Heel veel plezier in Vegas, maar ik denk dat dat wel gaat lukken. Blijf genieten! X

  • 30 Juni 2013 - 19:45

    Willemien :

    Hi Lorenzo nou je tour is al weer goed begonnen zien we. Have fun in las Vegas en vergeet niet een lange helicopter vlucht te doen boven de Grand Canyon, je verjaardagscadeau is overgemaakt. Geniet lekker verder! X van ons beiden

  • 30 Juni 2013 - 20:38

    Maaike En Jordy:

    Klinkt weer fantastisch!! Jor is jaloers op je!! Veel plezier in vegas!!

  • 01 Juli 2013 - 20:00

    Cobi:

    Yo Rens
    Klink allemaal heel anders dan Australie.
    Geniet ervan we zijn benieuwd naar je Las Vegas verhaal !
    Have fun :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rens

Actief sinds 02 Aug. 2010
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 43157

Voorgaande reizen:

15 Juni 2015 - 22 December 2015

Afstuderen in Australië

29 Januari 2015 - 14 Mei 2015

Studeren in Cambridge

08 Mei 2013 - 24 Juli 2013

Backpacken in AUS en USA

04 Augustus 2010 - 06 Februari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: