beetje vaag - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Rens Jonker - WaarBenJij.nu beetje vaag - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Rens Jonker - WaarBenJij.nu

beetje vaag

Blijf op de hoogte en volg Rens

06 Juli 2013 | Verenigde Staten, Moab

Normaal gesproken is het motto van de doorsnee persoon what happens in Vegas stays in Vegas. Ik zal aardig zijn en toch wat vertellen, nou ja wat ik nog kan herinneren in ieder geval.

Bij aankomst liepen we rechtstreeks de oven in want het was al een snikhete 45 graden en dit liep tegen drie uur op naar 51 graden, het bleek de warmste dag te zijn sinds 1942. Wil je voelen hoe ongemakkelijk dit is houdt een föhn op standje maximaal voor je hoofd. We waren allemaal redelijk kapot van de lange busrit en dus hebben we lekker gezwommen de rest van de middag. Na het eten 's avonds werden we opgehaald door onze partybus en vanaf daar is alles een beetje wazig, de foto's zeggen echter meer dan genoeg het was erg gezellig. Tegen een uurtje of elf werden we bij de belagio gedropt waar scott vip entree had geregeld bij een feest in een van de nachtclubs in het casino. Hier feestten we tot de kleine uurtjes.

Mijn eerste check de volgende dag was of er geen tijger in de badkamer zat, gelukkig was dit niet het geval en dus ontbeten we gezellig met z'n allen om vervolgens de strip op te gaan. Het was gelukkig niet zo heet als de vorige dag maar 46 graden was nog steeds best warm. Eerst gingen we naar de giga giftshop waar ze alleen maar troep verkochten. Uiteindelijk zijn we via een groot winkelcentrum naar MGM en het New York New York casino gegaan. Na wat rond te hebben gehangen in beide casino's en 12 dollar gewonnen te hebben zijn we tegen vier uur terug gegaan naar het hotel omdat het veel te heet was geworden om buiten wat te ondernemen. Bij het hotel tot etenstijd lekker gezwommen en gedoucht. Rond etenstijd (8 uur) zijn we naar ceasars pallace gegaan om vervolgens lekker te eten en nog meer geld te verdienen aan de blackjack tafel. Dit keer maakte we het niet te laat want de volgende dag stond rit naar de grand canyon en aan het eind van de middag een helikoptervlucht op het programma.

De busrit alleen al richting de Grand Canyon was de moeite waard met prachtige omgeving. Onderweg stopte we bij de Hoover dan en in een klein Amerikaans dorpje dat aan de route 66 ligt daar hadden we een fantastische lunch, maar toen werd het snel vier uur tijd voor de helikopter!!! Ik kan wel proberen te gaan beschrijven hoe de vlucht was, maar dan zal ik het tekort doen. Echt het beste verjaardagscadeau ooit, bedankt pap en mam. Toen we voor het eerst eroverheen vlogen was ik zo onder de indruk dat mijn mond open viel. De diepe dalen, kleuren alles was gewoon zo mooi. Ongeveer 50 minuten later landde we weer en pikte we snel pizza op om zonsondergang te kijken bij een uitschrijft en pizza te eten. De stilte van ons allemaal was veel zeggend.

Om half vijf de volgende ochtend ging de wekker om zonsopgang te kijken. Tegen half zes was de zon op en begon ik met nog drie anderen aan mijn wandeling naar beneden de canyon in anderhalf uur stonden we 4,5 mile in de canyon en begon het al weer lekker heet te worden. Naar boven ging om die reden een stuk minder makkelijk. Over de tocht terug deden we ruim 3 uur waarbij we de nodige tijd namen voor foto's en heel veel water. Helemaal kapot en heel voldaan kwamen we uiteindelijk weer boven. Na lang uitgerust te hebben en wat gegeten ben ik met de bus nog naar een aantal uitzichtspunten geweest. Ook hier waren de uitzichten fenomenaal.

Gisteren 4 juli kortom liberty day in de USA. We lieten de Grand Canyon achter ons om lekker in lake Powell te gaan zwemmen. Na lekker hebben gekeet in water zijn we naar Wall Mart gereden om onze zooi voor het feest van die avond in te slaan. De dresscode was Amerika en na een klein uurtje stond ik weer buiten met een rood amerika shirt en de meest fantastische broek. Om zes uur gingen we op cowboy camp wat inhield dat we een twee uur lange tocht op paarden gingen doen. Ik had Batger.wat een beetje een ondeugend paard bleek te zijn. De tocht was erg leuk, mooi en paardrijden is een eitje. Aan het einde mochten we ons cowboy noemen. Dat moesten we volgens scott vieren. Na een heerlijke steak als avondmaal ging het Vegas geweld weer los, ook nu is uitleg niet nodig denk ik.

Vanochtend na het ontbijt nam scott de niet te brakke mensen met voor een wandeling naar een aantal timb stones. Natuurlijk was ik fit en dus ging ik mee op de wandeling met slechts drie anderen. De wandeling was niet alleen mooi maar ook erg nuttig om al de alcohol weg te zweten. Momenteel ben ik onderweg naar monument valley waar we een 4x4 tour doen en vanavond onder de sterren slapen.

• 06 Juli 2013 - 23:05

Maaike:

Rens ik ben jaloers!! Wat heb jij al een gave en mooie dingen gezien! Top verhaal weer, maar het wordt volgend maar dus geen hockey, maar paardrijden??

• 07 Juli 2013 - 16:21

Cobi:

Ha Rens wij zijn wel erg benieuwd naar de foto's van dit avontuur !!!!!!
    genietse

• 07 Juli 2013 - 17:21

Willemien:

Hè Rens, wat fijn dat je cadeau zo in goede aarde is gevallen en dat je zo super genoten hebt. Dat je het leuk in Vegas hebt gehad, dat hadden we al geconcludeerd van de foto's.
    Blijf genieten de komende weken, want voor je het weet ben je, zoals wij (net) weer thuis. Dikke X van ons beiden