Hoe bedoel je er staat een limo op de stoep?? - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rens Jonker - WaarBenJij.nu Hoe bedoel je er staat een limo op de stoep?? - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rens Jonker - WaarBenJij.nu

Hoe bedoel je er staat een limo op de stoep??

Door: rensjonker

Blijf op de hoogte en volg Rens

11 Oktober 2010 | Australië, Sydney

Het is altijd leuk om te zien waar je mee werkt, maar nog leuker als goederen ziet arriveren waar jij aan het gewerkt. Elke dag werk je met papieren waar goederen op staan die je moet importen. Het geval is meestal dat je nog steeds geen idee hebt wat binnekomt todat je het ziet. Woensdag was het ineens heel speciaal om te zien dat er echte hele gave dingen binnekomen. Rond de klok van 11 rijd er ineens een vrachtwagen bij ons het terrein op. Ik moest even drie keer goed kijken wat er achterop stond. Normaal zie je container, maar dit was een ander geval. Een hele dikke vette zwarte limosine stond achterop de vrachtwagen. Het bleek niet zomaar om een limo’tje te gaan nee, het was de limosine waarin de prins van Maleisië in rond gereden wordt hierzo. Raad eens wie aan deze “bestelling” had meegewerkt. Jawel dezelfde jongen die dit verhaaltje aan het schrijven is. Natuurlijk moest ik even naar beneden om te kijken, helaas geen fototoestel bij me dus geen foto’s. Natuurlijk moest de auto dezelfde middag nog weer weg, omdat je niet graag een limosine van een prins in je magzijn hebt staan. De auto werd door een van de jongens uit het magazijn van de truck gereden en moest direct in de container gezet worden. Toen ik even later aan hem vroeg hoe het was om zo’n ding te rijden kreeg ik het antwoord: ik rijd liever de vorkheftruck, dan hoef ik niet voorzichtig te zijn.

Dat het een gezellig bedrijf waar ik werk werd me afgelopen tijd steeds meer duidelijk. Ik heb het enorm naar mijn zin ondanks het soms wel flink er tegen aan kleunen is en erg vermoeiend kan zijn. Gelukkig heb ik dan mijn collega’s die je tenminste aan het lachen maken. Zo komen de jongens uit het magazijn elke dag rond het middag uur naar boven om geld te wisselen voor de automaat om een blikje cola te kopen. Een van de jongens nam ook een sinasappel mee uit de fruitschaal en toen ik aan het vroeg wat er mis was dat ie gezonde dingen at zei hij tegen me. We zijn beneden cricket aan het spelen.

Afgelopen vrijdag hadden we een etentje met iedereen van het bedrijf omdat de grote baas 25 jaar bij het bedrijf in dienst is. Mijn directe baas van afgelopen weken bleek een kleine reputatie te hebben met dit soort evenmenten. Hij dronk wijn en net als ik kan hij dat niet al te best hebben, dus na een glaasje of 4 zat ie lekker voor zich uit te brallen. Het zorgde voor de nodige geestige taferelen en ik vond allemaal wel lache om te zien, dat je baas een beetje lam wordt. Na het etentje toch maar even de stad in geggaan. Ik heb nog niet zo veel van het avondleven in Sydney gezien en ik was toch in de buurt. Het uitgaan is hier wel wat anders dan thuis. Hier worden vaak bandjes gehuurd die dan voor een volle dansvloer wat spelen, wat een erg gezellige sfeer geeft.

Na de volgende dag een gat in de dag te hebben geslapen vroeg een van mijn huisgenoten of ik zin had om mee te gaan naar een paar grote winkelcentra. Daar had ik wel oren naar dus snel omkleden en in de auto gestapt. Eerst zijn we naar een Westfield shoppingmall gegaan. Daar zijn er een hoop van in Sydney, maar dit was de grootste en behoorde tot een van de grootste van Australië. En met groot bedoelen ze groot. Het had de oppervlakte van een klein dorpje en had 8 verdiepingen. Daar was het dus niet moeilijk om snel iets te vinde waar ik naar op zoek was: schoenen. Het werden een paar geweldige blauwe nike’s. Vervolgens deden we ook nog birkenhead point aan. Dat is een gigantische outlet. Hier werd ik van de ene naar de andere winkel gesleept dor mijn huisgenoot, maar in de ralph lauren winkel was ik aan de beurt en kocht een polo voor 40AUD (30euro). Na een geslaagde middag werd ik bij een treinstation afgezet en ging ik via de Sydney Harbour Brigde terug naar huis, waar ik ’s avonds lekker met mama en papa heb gebeld.

Zondag was een lekker lekker rustig aan doen. Aan het einde van de middag nog even lekker naar Darling Harbour geweest en ’s avonds lekker met mijn zusje en Femmie gebeld. Kortom een geslaagd weekend.

Nog twee weekjes en dan ga ik naar Tassie, heb er zin in.
Bedankt voor jullie berichtjes.



  • 11 Oktober 2010 - 08:34

    Willemien:

    Als ik het zo hoor lijkt het me verstandig om met een lege koffer te komen die dan vol mee terug kan.
    Dikke X mama

  • 11 Oktober 2010 - 17:28

    Hans Orij:

    Hoi Rens,

    Eindelijk is het me gelukt om ook wat van me te laten horen. Via je vader en moeder die ook langs de kant stonden, heb ik nu het goede adres. Wat een belevenissen en ervaringen doe jij op. Geweldig en ik ben stik jalours dat ik dit in mijn tijd nooit hebt aangedurfd, cq heb kunnen doen. Geniet van alle indrukken,ontmoetingen en ervaringen die je nu hier opdoet. Dit neem je je verdere leven allemaal mee. Klikt erg wijs, maar neem het maar van deze grijze oude man aan. Op 6 december komen je pa en ma je gezelschap houden. Leuk om op deze wijze te horen hoe je down under leeft en geniet.
    Groet Hans, namens Didier en Ank groet en tot ziens in Ede. ( duurt nog effe)

  • 12 Oktober 2010 - 21:14

    Hanneke:

    Ha Rens,

    Heerlijk! ben even uitgebreid gaan zitten om "bij" te lezen. Geweldig dat je het zo naar je zin hebt en ook jij kunt hartstikke leuk schrijven.

    Veel plezier, succes en genieten nog !!

    Groetjes van Mij

  • 13 Oktober 2010 - 12:02

    Campi:

    Hey Gozer,

    Leuk om te lezen hoe het allemaal gaat daar down-under! Je maakt veel mee en ziet een hoop erg mooie dingen. Heb ook genoten van de foto's die op de site staan, helemaal gaaf. Uit ervaring weet ik dat het een prachtige route is Darwin ( kakadoe park) en dan dwars door Australië naar en over de great ocean road. Zou graag met je ruilen en lekker in Australië willen zitten. Wat een TOP land is het toch! Ik zou zeggen geniet nog 116 dagen en maak er de allermooiste tijd van. Nederland wacht wel op je en helaas moet je Australië weer achter je laten.

    Groet,
    Campi

  • 14 Oktober 2010 - 06:15

    Hilly:

    Hoi Rens,
    Je kaart is aangekomen lief van je en leuk om je te volgen. Voor jou een knuffel terug en groetjes van Hilly

  • 16 Oktober 2010 - 18:59

    Cobi:

    Hey Rens
    Geweldig om je zo te volgen. Vandaag je kaart ontvangen en ja hoor Australie staat nog wel ergens op ons verlanglijstje. Maar vertrekken 29 okt voor 3 weken naar Cuba !
    tot je volgende verslag
    groetjes !!!!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Februari 2011

Daar gaat ie weer

30 Januari 2011

Everlasting love

24 Januari 2011

C'mon

16 Januari 2011

Het nieuws

10 Januari 2011

Walzing Mathilda
Rens

Actief sinds 02 Aug. 2010
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 43162

Voorgaande reizen:

15 Juni 2015 - 22 December 2015

Afstuderen in Australië

29 Januari 2015 - 14 Mei 2015

Studeren in Cambridge

08 Mei 2013 - 24 Juli 2013

Backpacken in AUS en USA

04 Augustus 2010 - 06 Februari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: