Helemaal van slag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rens Jonker - WaarBenJij.nu Helemaal van slag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rens Jonker - WaarBenJij.nu

Helemaal van slag

Door: rensjonker

Blijf op de hoogte en volg Rens

04 Oktober 2010 | Australië, Sydney

Nou een klein kort verhaaltje dan. Het is hier namelijk helemaal anders dan vorige weken. De afgelopen tijd heb ik van heerlijk lente weer kunnen genieten. Niets aan de hand dus. Maar afgelopen vrijdag werd ik maar weer eens met de extremen omslagen van dit land geconfronteerd. Ik moet hier op donderdag beginnen. Donderdag hadden we namelijk een heerlijke dag zowel op werk als in de lucht. Het zonnetje scheen, de vogeltjes vloten etc etc. Ik sta vrijdagochtend op. Doe de gordijnen open. Grauw buiten. Ik loop naar buiten. KOOOUUUDDD!!! In 1 nacht was de temperatuur van 28 graden overdag naar 18 graden overdag gedaald. Nou kan ik wel tegen een stootje en zullen jullie thuis denken, stel je niet aan weet je warm dat nog is wij zitten hier in de regen met nauwelijks 10 graden. Nou ik kan je vertellen als de temperatuur zo snel daalt voelt het precies het zelfde. Daarnaast ben ik een beetje ingesteld geraak top het Australische klimaat en dat is een warm klimaat, dus 18 graden is niet meer zo warm voor mij. Om geheel eerlijk met jullie te zijn terwijl ik dit typ heb ik een klein kacheltje naast me aanstaan. Om het drama maar meteen voor me compleet te maken, als ik straks terug kom moet ik een hel ondergaan. Het zal hier dan ongeveer 40 graden overdag zijn en als ik 6 februari in Nederland land zal het hopelijk een graad of 5 zijn. Ik kijk er nu al tegenop.

Om even verder te gaan het weer heeft zijn weerslag op de mensen. Zo hebben we een truckdriver in dienst, genaamd Keith. Keith is een echte Australische man. Ergens in de 60 en een gigantische zuiplap. Als mensen tegen hem zeggen dat ie een drank probleem heeft antwoord hij steevast het volgende: Ik heb geen probleem met drank dus waarom zou ik een drankprobleem hebben. Keith is altijd tegen een uur of 3 klaar met rijden en gaat daarna meteen door naar de pub, maar nu kregen we vrijdag een belletje tegen de klok van 4 uur. De pub: is Keith daar we zijn bezorgd hij is er nog niet… Goed dat is Keith. Nou werkt er nog een Keith bij Fracht en dat is mijn grote vriend. Hij lijkt een beetje op een kabouter. Kale klats, beetje grijs haar aan de zijkanten, een stevig bierbuikje waar altijd een hand op rust en altijd veel te ruim gekleed. Deze Keith is een accountant en dus heb ik wat meer met hem te maken. Als ik naar zijn kantoortje ga maakt meneer altijd een klein praatje, dat doen alle echte Australiërs namelijk, en elke keer als ik vertrek vraagt ie: nog wat spannends te beleven bij jou? Meestal antwoord ik nee en vraag ik bij jou dan. Hij antwoord altijd het zelfde. Vriend, ik ben een accountant dat zijn saaie mensen er gebeurd hier kortom nooit wat.

Ik blijf even in de werksferen. Vrijdagochtend kom ik op het werk. Ik check altijd eerst mijn werkinbox. Daar zat een mailtje tussen voor een van mijn collega’s George. Nou is dat niet zo interessant natuurlijk, want meer mensen hadden die mail gehad. Waaronder de mensen op mijn afdeling. Ik werk op het moment met 3 heren, de dame mijn baas is op vakantie, een daarvan heet Sasho. Een vriendelijk man, heel steel en als je hem aankijkt heb je het gevoel dat je een trouwe labrador aankijkt. Maar wat blijkt. Hij heeft een enorm gevoel voor humor. Hij stuurde het mailtje door naar George en droeg de andere op dit ook te doen. Hij belt vervolgens George, hoeveel mensen hebben dat mailtje al doorgestuurd? 5 was het antwoord. Waarop de rest van de afdeling het knopje send indrukt en meneer 3 mailtjes rijker was. het grapje kon meneer niet waarderen waarop hij een mailtje terug stuurt, wat wij natuurlijk nog leuker vonden. Lachen gieren brullen dus toen hij niet veel later opbelde, wat bleek Sasho had het mailtje naar iedereen doorgestuurd met de opdracht stuur naar George, hij had 58 dezelfde mailtje gekregen. Waarop Sash antwoord, oh we waren bezorgt dat je hem niet zou krijgen.

Morgen staan er weer tijdschriften op het programma. Ik heb namelijk net een lang weekend achter de rug vanwege een feestdag, het voelde net als vakantie. De tijdschriften staan onder leiding van een Engelse vent genaamd Andrew. Hij vindt mijn naam te moeilijk en heeft me voor het gemakt een afkorting gegeven: FNG. Dit betekent F***ing new guy. Nou goed dus dat zijn de mensen waar ik mee werk, gezellig zou ik zo zeggen.

  • 04 Oktober 2010 - 11:43

    Liesje!!!!:

    Nou volgens mij vermaak jij je nog steeds prima!! elkae dag maak je wel weer wat mee heerlijk toch!!!

    Oja nou dan hebben wij het een keer warmer ;) hebben nu namelijk 21 graden hier wiehie!!!

    XXX
    En tot snel weer!!!

  • 05 Oktober 2010 - 14:05

    Maaike En Femke:

    klinkt gezellig1 bij dat mailtjes gedoe had je bij moeten zijn denk ik!

    hier ons avontuur...vanmiddag zaten we een broodje te eten ik kreeg daarna een minneola (soort grote mandarijn) hierop zat een sticker met daarop een kangaroe. je raad het al de minneola was afkomstig uit australie...Femke's reactie MAMA dat is een pandarijn van Lens uit sipley aaah das lief van lens

    Liefs Maaike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Februari 2011

Daar gaat ie weer

30 Januari 2011

Everlasting love

24 Januari 2011

C'mon

16 Januari 2011

Het nieuws

10 Januari 2011

Walzing Mathilda
Rens

Actief sinds 02 Aug. 2010
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 43176

Voorgaande reizen:

15 Juni 2015 - 22 December 2015

Afstuderen in Australië

29 Januari 2015 - 14 Mei 2015

Studeren in Cambridge

08 Mei 2013 - 24 Juli 2013

Backpacken in AUS en USA

04 Augustus 2010 - 06 Februari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: