Kerst aan zee - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rens Jonker - WaarBenJij.nu Kerst aan zee - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rens Jonker - WaarBenJij.nu

Kerst aan zee

Door: rensjonker

Blijf op de hoogte en volg Rens

24 December 2010 | Australië, Sydney

Nou hier is het al zover hoor. Christmas eve is het hier en ik merk het aan alles. Mensen slaan in de winkels op hol en iedereen wenst elkaar fijn kerstfeest. Voelt het dan als kert hier? Nee absoluut niet. Kerst hoort te zijn zoals jullie het hebben en niet zoals ik het ga hebben. Ik vlieg namelijk vanavond naar papa, mama en Tjitske, die zich in Gold Coast bevinden. Het kertsmaal dat te wachten staat zal waarschijnlijk een BBQ aan het strand worden. Overal kom je in de stad de meest lelijke en vooral hoge kerstbomen tegen en het is dan best raar om daar met je korte broek bij te staan, want ondanks dat het tot nu toe de koudste zomer ooit hier is, is het nog steeds gewoon lekker een graadje of 28-32.

Afgelopen week speelde ik ook maar weer eens voor hotel. Zondagavond werden we met z’n vieren (papa, mama, Tjits en ik) in een kamer geperst. Het past net en ik was blij dat ik niet op Tjits dr hoofd ben gaan stan ’s ochtends toen ik op stond. Papa en mama gingen op maandag weer op weg terwijl Tjits op dinsdag er vandoor ging op hun op te zoeken. In eerste instantie zou ik dus nog een klein weekje alleen zijn voordat ik het hele stel weer zag, niet is minder waar. Ik had dinsdaavond gewoon alweer bezoek. Sanne (collega van Bernardo) en een vriendinnetje waren net aangekomen en hadden gevraagd of ik hun voor een aantal dagen onderdak kon geven. Dat was geen probleem en dus had ik tot vandaag gezellig nog wat extra mensen om me heen. Terwijl ik moets werken gingen zij de stad in overdag en ontmoette ik ze na het werk om vervolgens een hapje te gaan eten bij een leuk restaurantje of ze mee te nemen naar de grote bezienswaardigheden waar ze nog niet waren geweest. Al met al was het dus nog een weekje een beetje druk, maar o zo gezellig. Weer wat roddels van thuis gehoord en lekker ouwehoeren, heerlijk dat had ik echt heel erg gemist.

Vanavond vlieg ik naar Gold Coast waar ik kerst vier met het hele stel en ben heerlijk tot en met woensdag vrij. Merry Christmas allemaal en als ik niet meer voor het nieuwe jaar niets meer schrijf een gelukkig nieuw jaar. Bedankt allemaal voor alle leuke reacties, steun etc. die ik afgelopen jaar heb gehad.

  • 24 December 2010 - 08:13

    Liesje!!!:

    Hey Rens jij ook fijne feestdagen! Wil wel een hoopje sneeuw opsturen hoor denk alleen dat t als water aankomt ;) groetjes aan tjibbe en je ouders!
    Xxx

  • 24 December 2010 - 08:14

    Campi:

    Ik wens jou en je familie hele zonnige kerstdagen en alle geluk en gezondheid voor het aankomende jaar!!!!

    Groet

  • 24 December 2010 - 11:40

    Maaike:

    Nou hier vanuit een bevroren land!

    Rens je mag niet zeuren over een slechte zomer het is hier -2 en koud en heel veel sneeuw!! en daar hou ik niet van!!!

    maare fijne kerst he met zijn vieren! wij maken er hier met zijn drieen wat moois van! volgend jaar zijn jullie gewoon weer thuis met kerst hoor vind maar niks!

    merry kirstmis zo als femke zou zeggen

    liefs je zusje!! xxx

  • 24 December 2010 - 14:07

    Janneke:

    Merry Christmas Rens!! Dat zal wel een heel andere kerst zijn als normaal?! Hier genieten we dit jaar van een witte kerst, jij van een zonnige?!
    Als ik het zo lees heb je familie om je heen om de kerst mee te vieren? Super! Geniet ervan!
    X

  • 27 December 2010 - 07:57

    Cobi:

    Ha Rrens

    Zo te lezen een drukke week achter de rug dus nu heerlijk relaxen en je laten vertroetelen door mama !

    groetjes
    Cobi

  • 31 December 2010 - 15:51

    Wilma:

    Lieve Rens,

    Een heel gelukkig nieuwjaar voor jou. Bedankt voor al je mooie verhalen. Geniet nog even met je familie en de tijd die jij nog hebt in Australie.
    Marcel, Wilma, Matthijs, Jelmer en Ellen

  • 01 Januari 2011 - 21:03

    Hanneke/Janneke:

    Ha Rens,

    De kerst is inmiddels voorbij en vandaag hebben we de laatste oliebollen ook alweer opgegeten (heb je die nog gemist ?). Wij wensen je een heel gelukkig nieuwjaar. Het is vast een hele belevenis geweest met z'n viertjes de jaarwisseling te vieren.

    Geniet nog even met z'n allen !!!!!

    Veel groeten !!! Van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Februari 2011

Daar gaat ie weer

30 Januari 2011

Everlasting love

24 Januari 2011

C'mon

16 Januari 2011

Het nieuws

10 Januari 2011

Walzing Mathilda
Rens

Actief sinds 02 Aug. 2010
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 43180

Voorgaande reizen:

15 Juni 2015 - 22 December 2015

Afstuderen in Australië

29 Januari 2015 - 14 Mei 2015

Studeren in Cambridge

08 Mei 2013 - 24 Juli 2013

Backpacken in AUS en USA

04 Augustus 2010 - 06 Februari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: