De langste dag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rens Jonker - WaarBenJij.nu De langste dag - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rens Jonker - WaarBenJij.nu

De langste dag

Door: Rens

Blijf op de hoogte en volg Rens

12 Mei 2013 | Australië, Sydney

Afgelopen woensdag 8 mei was het dan eindelijk zo ver. Om 5:15 in de ochtend ging mijn wekker. Het was het begin van de langste dag die ik ging meemaken. 8 mei duurde namelijk niet zoals alle andere dagen 24 uur, maar ongeveer 42 uur en 9 mei zou ik helemaal gaan overslaan. De vlucht naar LA ging voorspoedig net als de wachttijd van ruim 10 uur op LA. Tegen de tijd dat ik mocht instappen voor de vlucht nar Sydney was ik echter helemaal gebroken. De vlucht 15 uur naar Sydney ging dus ook erg snel en om iets over zeven uur ’s ochtends liep ik de aankomsthal van Sydney, die al erg bekend begint te worden, binnen. Maurijn was ook net aangekomen om mij op te pikken.

Nadat we naar zijn appartement in Pyrmont waren gereden, waar ik even kon douchen en schone kleren aan kon doen, ben ik de stad ingegaan. Maurijn moest nog wat werk verrichten waardoor ik op eigen houtje op pad moest. Gelukkig ken ik de stad al best goed en kon ik alles te voet doen vanaf Maurijn zijn huis. Het was heerlijk weer en dus besloot ik via het opera house door de botanic gardens te lopen, waar ik nog niet zo vaak was geweest. Na een dikke 2 uur rond gelopen te hebben was de pap wel een beetje op en dus besloot ik via Daling Harbour terug te lopen naar het huis van Maurijn, hij woont om de hoek bij Darling Harbour. Een broodje later bleek ik al een beetje moe te worden en dus ben ik nog even op pad gegaan naar Market City om maar niet aan de vermoeidheid toe te geven. Tegen de tijd dat ik terug bij Maurijn was, was hij klaar met werken. Vervolgens hebben we lekker op het terras in de zon biertjes gedronken en steaks gegrild.

Na bijna het klokje rond te hebben geslapen zijn we gisteren samen op pad gegaan. Maurijn heeft een vliegbrevet en had een klein vliegtuigje gehuurd voor ons tweeën om een rondje te gaan vliegen boven Sydney. Ondanks dat het iets bewolkt was het echt helemaal fantastisch en heb ik een aantal prachtige foto’s kunnen maken. Na deze briljante ochtend hadden we allebei scheurende honger en eenmaal thuis besloten we lekker lunch te maken, natuurlijk bbq. De rest van de middag hebben we lekker in de zon gezeten en de rest van het bier opgedronken. Een dag eerder had ik gelezen dat zaterdags een vuurwerk show gehouden werd in Darling Harbour en dus staken we de straat over om vanaf het viaduct bij de haven de show te bekijken.

Vandaag staat er een rustige zondag op het programma, we gaan straks met de ferry naar Manly en ik denk dat we vanavond wel weer gaan bbqen. Woensdag vlieg ik naar Cairns en dan gaan we echt beginnen, maar daarover meer binnenkort.

  • 12 Mei 2013 - 09:46

    Willemien:

    Hè Rens wat een heerlijk verhaal al weer op de vroege zondagmorgen om te lezen. Behalve de ook voor ons bekende wandelingen heb je al een mooi rondje boven Sydney gedaan en weer dingen gezien die je vorige keer nog niet eens had gezien, een goed begin dus van je trip. Dikke X van ons allemaal.
    Mama

  • 12 Mei 2013 - 13:11

    Cobi:

    Yo Rens
    wat gaaf met een klein vliegtuigje boven Sydney ben benieuwd naar je foto's !
    mooie start van je reis
    liefs
    Cobi

  • 12 Mei 2013 - 14:31

    Corien:

    Ha Rens, wat leuk om je eerste verhaal te lezen. Ik verheug me al op je volgende verhalen! Voelt het ook een beetje als thuiskomen?
    xxx

  • 12 Mei 2013 - 15:31

    Wobke:

    leuk om te lezen, ziet er mooi uit.

    groet,

    wobke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rens

Actief sinds 02 Aug. 2010
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 43153

Voorgaande reizen:

15 Juni 2015 - 22 December 2015

Afstuderen in Australië

29 Januari 2015 - 14 Mei 2015

Studeren in Cambridge

08 Mei 2013 - 24 Juli 2013

Backpacken in AUS en USA

04 Augustus 2010 - 06 Februari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: